Doktor Glas

Fest blev det igår. Först var vi hos Sara, en klasskompis till S. Det var riktigt trevligt, med massa prat och vin. Sedan drog de flesta ut på Pipes, men jag bestämde mig för att gå på Corona (av alla ställen) för E var där med sin klass. Hade sån lust att dansa och Pipes är inget dansställe direkt. Det var ok på Corona, men det är inte mitt favoritställe, vilket jag förstår ännu mer efter denna gång. Nå, det var ju nära hem åtminstone, alltid något positivt.

I dag skulle jag egentligen ha träffat S i socionomklassen på dagen men hade sån himla mensvärk så det fick vara. Låg i sängen till kl 15 och läste Hjalmar Söderbergs "Doktor Glas", som faktiskt är väldigt intressant. Ska fortsätta läsa den snart, tänkte först gå ut ikväll igen men jag tror inte jag orkar det. Börjar bli gammal, tror jag bestämt :) Nej, men har fortfarande ont i magen så jag ska nog endast ta det lugnt ikväll... även om jag måste erkänna att det vore kul att gå ut igen. Åh, beslutsångest! Kanske M i klassen hör av sig, han hade kommit hem igår kväll... nåja, det visar sig.

Nej, nu ska jag göra mig en kopp kaffe och lägga mig och läsa.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0