Irritation gånger 1000!

Fy fan vilken dag alltså! Sätter mig på bussen sjukt tidigt (06.40) för att åka till Umeå. Resan går bra, men när vi kommer fram så börjar det regna. Kliver av vid NUS och tänkte vänta på lokalbussen, men då var det en halvtimmes väntetid så det orkade jag inte med. Börjar istället gå den dryga 1,5 km till Lilljansberget, med mina tunga väskor. Fy vad ont jag fick i axeln alltså! Nåja, när jag kommer fram och kollar posten ser jag att jag fått en mobilräkning. Öppnar den och den ligger på 2 600 kr. WHAT?? Ser att halva summan är för några jäkla ringsignaler tjänster jag tydligen registrerat mig på. Jag ringer runt och undrar vad fan det är frågan om, för jag har ju avregistrerat mig. Ett av företagen heter M-Quest och de har inte ens ett freaking telefonnummer som man kan nå dem på! Läste på internet att det är många som haft problem med dem, att de inte godkänner att man avslutar tjänsten utan fortsätter att debitera en ändå. Ok, jag måste väl betala de där 500 kronorna men inte en spänn mer! Jag har avregistrerat mig flera gånger nu och nu återstår det att se huruvida de debiterar mig för något jag inte gett mitt godkännande till. Fan så irriterad jag är, det är mycket pengar och jag är inte speciellt sugen på att betala för något jag inte vill ha. Ska polisanmäla dem i morgon i alla fall, det skadar inte.

Efter att irritationen lagt sig så kunde jag åtminstone glädjas åt detta:



Yes!! Statistiken äntligen avklarad och poängen var ju över förväntan. Fattade först inte att jag hade klarat den, fick mail om det men var ändå tvungen att sätta mig på cykeln och brassa iväg till skolan för att se det med egna ögon. Gud så skönt, nu har jag ingenting som släpar efter längre. Haha, var så glad så jag tänkte nästan rusa upp på M. Grubers rum och ge honom en kram, men jag vet inte om det hade uppskattats av herrn ifråga : )

Har tagit en massa bilder när jag var hemma; här är några av dem:

        
      Lady utforskar Finlands-stranden.  
   

Jag har haft en underbar vistelse i Tornedalen. Det kommer alltid att vara hem-hemma för mig. Har njutit av långa promenader, umgänge med S och E samt min kära Syster. Bilderna från stranden är min och syrrans lilla utflykt, stranden ligger alldeles vid finska gränsen. Lady tyckte det var roligt att springa runt och utforska alla spännande dofter :) Åh, jag längtar tillbaka redan... Men jag tror att hösten också blir fin, saknar allihop och det ska bli så roligt att träffa dem igen. På fredag blir det i alla fall FEST! Så jag har längtat, haha ; )






Kommentarer
Postat av: Fanny

HEJA! :D

2008-08-27 @ 00:45:24
URL: http://psykologiskt.blogspot.com
Postat av: Fanny

Jag håller alltid det jag lovar. ;)

2008-08-27 @ 16:02:51
URL: http://psykologiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0