Namnförvirring

Äsch då, jag råkade sova alldeles för länge. Har lyckats vända på dygnet ganska rejält, hoppas bara att man kommer upp i tid till skolan i morgon. Tror vi började kl 10.15. Ska träffa M innan och ta en frukostfika.

Tänkte åka ner på stan, men nu blir det så stressigt då jag sov så länge. Ska städa lägenheten idag samt tvätta. Ganska skönt att få det gjort innan skolan börjar, för då hinner man inte på samma sätt. Det skulle vara något faddermöte ikväll, men jag hinner inte dit. Vår klass är ju faddrar åt de nya psykologstudenterna. Tycker det är viktigt att de känner sig välkomna, men jag har nog med mitt för att engagera mig ordentligt i alla aktiviteter.

Åh. Jag har så svårt att välja nytt namn åt den lille alvpojken som jag tror ska få bli min sambo. Pratar alltså om kaninen jag ev ska köpa. Han ser verkligen ut som en alv, helt kritvit med isblå ögon. Skulle vilja ha något holländskt i första hand, eller något alviskt men det är ju svårt att komma på något som är hyfsat lätt att uttala :) Legolas är väl ett förslag, men ack så vanligt. Luín betyder blå och det skulle då syfta på hans blå ögon. 

Andra namn som jag fastnat för är
Holländska:
Maximilian (Max)
Matthijs

Dion

Övriga:
Sirius
Vaká
(efter en mycket vacker låt av den isländska gruppen Sigur Rós).
Zeus (grekisk gud)
Aron
Mio

Rigel


Oh well, kanske ska sätta igång med städningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0