Ibland rätt ibland fel

Jag skulle springa efter men trampa snett. Ibland gör man fel. Ibland gör man rätt
Hon skrek "stanna bilen kom igen bestäm dig" så jag stängde dörren o tänkte sen
O när jag tänker efter såhär långt efter så kan jag se hur fel det blev
Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel. Lev med det
Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel. Lev med det
*
Det är inte hur man har det. Det är hur man tar det. O när man längtar tar saker tid
Det är nåt mellan oss. Mellan oss o världen. För långsamt för snabbt men aldrig i takt
Vi vill ju bara andas. Sova o andas omvartannat inget mer
Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel. Lev med det
Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel. Lev med det
*
Du tittar i din atlas. Bläddrar o gråter.
"vad är det med dig?" Säg det
alla kartor o städer vatten o platser som vi aldrig ska få se
Det är halt o farligt men vi måste få luft. På promenad i vår gamla hemstad
På juldan alla svarar att allt är bra o vet du vad.
"Jag skulle till Prag men hamnade i Polen o träffade Ted o nu ska vi ha barn o jag skattar mig lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev"
Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel. Lev med det
Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel. Lev med det
*
Jag ser dom klättra i träden för att se mer av världen. För ett vidsynt liv precis som vi
Det var tropiska nätter o vi låg vakna på taken o såg ut på stan vi bodde i
Som var vår o som var stor o tuff o hård o skulle bli för liten sen men det visste vi inget om än
Jag ser dom klättra i träden för att se mer av världen. För ett vidsynt liv precis som vi
O din morsa var lycklig igen med nån ny kille igen. Dom stod o pussades på balkongen
Sen en vecka senare var det inget mer med det. Hon stod o rökte o skrek under fläkten
"Jävla karlar varför ska det vara så förbannat svårt o ni två hör på se upp så att ni inte också blir såna jävla svin"
*
Vi tog på bästa skjortan o gick ner på karneval. Fyrverkerier. Gratis bio nere vid Pallas
Alla var där vid strömmen i drömmen. Vi ville bli nåt. Glöm inte bort oss
Alla vid Pallas nere vid strömmen i drömmen
*
O jag stal Emma från Anders som var trummis i bandet. Han grät o sa att allt var lugnt
Vi ville spela surf men det blev mest punk. Hårt skoningslöst o tungt
Du hade slutat äta när ni slutat prata. Du hata allt o ville dö o det anförtrodde du mig o sa
"Markus jag är din tjej men berätta inte för nån du verkar va sån man kan lita på"
Men jag som aldrig hade blivit kysst kunde inte va tyst o dan efter läckte det ut
o du gjorde slut
*
Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel. Lev med det
Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel. Lev med det
Ibland gör man absolut ingenting men det blir fel ändå
Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel. Lev med det
Ibland gör man rätt. Ibland gör man fel. Lev med det
*
All den här tiden som jag vilat o velat. Vilat o väntat o kastat bort
Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott

(Ibland rätt ibland fel - Markus Krunegård)

Kommentarer
Postat av: Anna

Neeej men uscha! Stackare! Det är så otroligt jobbigt med kräksjuka.. hoppas du blir frisk SNART.

Vi satsar på en bättre dag imorgon va?



Gillar verkligen texten här ovan förresten, Kram!

2008-12-03 @ 23:01:11
URL: http://skaninginorrland.blogg.se/
Postat av: Anna

Javisst är det Andreas bord :) Det han däremot inte vet om är att så fort något har varit i vår lägenhet mer än en timme så blir det vårt :P



Nu ska här städas inför imorgon. Hoppas du får en någorlunda skön kväll trots sjuka!

2008-12-05 @ 18:26:46
URL: http://skaninginorrland.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha ja det verkar ju onekligen så! Men å andra sidan tycker hon också att man inte ska bo ihop förrens man är gifta så jag vet inte om jag vill ta till mig alla hennes råd ;)

2008-12-05 @ 23:23:29
URL: http://skaninginorrland.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja köp köp köp :D Utan tvekan det bästa jag (vi) inhandlat på mycket länge.. fotografera blir en helt annan grej än förut!

2008-12-10 @ 19:40:29
URL: http://skaninginorrland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0