En uppdatering kanske vore på sin plats?

Så väldigt länge sedan jag sist uppdaterade bloggen min. Skulle ju lägga in lite bilder från min vistelse i Linköping, men det får jag göra nästa gång. I kväll finns inte riktigt den orken som krävs. Har haft fina dagar hittills, antar att man kan säga att jag är lite enkelspårig och dedikerar min tid åt en mycket betydelsefull person som numera finns i mitt liv. Jag är väldigt glad över det vilket bidrar till de små leenden jag allt som oftast nu syns med. Men det är mycket härligt.

Förutom ovan nämnda sysslar jag mest med att försöka komma igång med träningen igen, bekämpa trötthet som alltid infaller sig i månadsskiftet oktober-november, försöker komma igång med någon slags bokläsning men landar i en postmodern ångest istället. Det finns för mycket jag vill läsa: Foucault och Vansinnets historia framförallt, men även böcker av Baumann och kanske lite Bourdieu. För er som inte är insatta så är ovanstående framstående teoretiker inom sociologin. Beträffande ren skönlitteratur skulle jag gärna läsa lite av Elfriede Jelinek. Nåja, måste ju börja någonstans.

I morgon seminarium om sociala kategoriseringar; Etnicitet. Jag börjar tröttna något så oerhört på dessa seminarium som är dåligt strukturerade, vi är alltid indelade i grupper varav varje grupp ska genomföra en typ av redovisning innan seminariet avslutas med en allmän diskussion "där alla seminariedeltagare är aktiva". Kruxet är bara det att vår lärare i detta moment inte verkar vara kapabel till att disponera tiden på ett sådant sätt att det faktiskt FINNS tid för diskussion. För det är ju ändå diskussionerna som ger något, inte diverse meningslösa redovisningar om sammanfattningar av bokens kapitel. Ett slags komprimerat dravel om saker man ändå kan läsa sig till. Nej, diskutera samhället och samhällsfenomen istället. Det skulle mycket väl kunna diskuteras ur flera perspektiv, jag är inte kritisk till teorierna direkt utan det är själva upplägget (eller bristen på det kanske) av kursen som stör mig. Usch. Nå, ska inte tråka ut er mer med det.

Helg är det också snart. Jag har fortfarande tisdag i huvudet. Kan inte för mitt liv förstå att det är fredag i morgon. Planer inför helgen är inte särskilt storslagna, möjligtvis umgänge med psykologgänget i morgon eller på lördag. Troligtvis (och förhoppningsvis) umgänge med föremålet för min enkelspårighet och kanske fortsättning på Twin Peaks? Har införskaffat hela serien och är mycket spänd på att se den. Pilotavsnittet var åtminstone riktigt intressant.

Nej, jag ska bege mig till förrådet och leta upp mina vinterstövlar. Känns som att det kan vara dags att använda dem, med tanke på den ökande kylan.

Adíos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0