Om kultiverade kaniner och tornedalsk bastu

Så var jag då äntligen hemma i Tornedalen och här gör vi precis ingenting. Eller ja, äter god mat, massa onyttigheter och sover middagslurar. Idag blev det en promenad också.

Igår badade jag bastu och drack en öl till. Himmelskt. Ingenting är som tornedalsk bastu alltså. Kvällen ska ägnas åt att se Twin Peaks - Fire walk with me tillsammans med syster. Jag har inga direkta förhoppningar om filmen, men det kan vara kul att se den eftersom jag tycker så mycket om serien.

Fick lägenheten förresten, den är väldigt mysig. Kan knappt vänta tills jag får flytta in! Den ska omtapetseras och då får jag välja tapeter själv.

Angående rubriken syftar den till Den makalöse Maurice och hans kultiverade gnagare, skriven av Terry Pratchett. Namnet kom upp när jag och syster spelade TP. Det lät så roligt :) Max är ju en liten kultiverad gnagare.

Nej, åter till tv:n.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0