Ja, jag lever! :)

I fall ni undrat vart jag hållit hus den senaste tiden. Sist jag skrev var det jul och jag var hemma i Övertorneå. Kom hem till Umeå den 5:e januari. Då var det bara att sätta igång med hemtentan i sociologi som jag förhoppningsvis klarat. Har inte fått igen den än.

I veckan började vi med grupp-och organisationspsykologi vilket nog är den intressantaste kursen hittills! Riktigt spännande att läsa om hur grupper fungerar, gruppförsvar och "groupthink", olika ledartyper i ett företag, roller människor antar i en grupp m.m. Vi är indelade i basgrupper om 6-7 personer i varje och de grupperna kommer vi att jobba i under hela vårterminen. Det kommer att bli jobbigt men samtidigt tror jag att detta kommer att vara väldigt utvecklande för mig som person. I morgon kommer vi att träffa vår handledare, han är utbildad psykolog och psykoterapeut med egen mottagning här i Umeå. Hoppas att det blir givande :) I kursen ingår även ett moment som heter "Leda grupp" vilket innebär att vi kommer att fungera som någon slags handledare för polisstudenter samt ev. socionomstudenter. Spännande! Nåja, nog om skolan...

Veckan har gått fort, mycket beroende på att jag är så himla trött när jag kommer hem från skolan. Igår sov jag i stort sett från kl 18 - 23 då A ringde och väckte mig. Somnade om rätt fort efteråt.

I dag var jag på IKSU och gymmade. Riktigt skönt. Har ju haft problem med värk i nacke, axlar och rygg så efter träningen gick jag till receptionen för att beställa tid till en massageterapeut. Killen i receptionen frågade vad jag hade för problem och det visade sig att han var utbildad massör samt kiropraktor. Han frågade om jag hade låsningar i ryggkotorna, vilket jag trodde att jag hade. Så han kommer ut från båset, säger: "Ta av dig ryggsäcken" och känner på min rygg. Mycket riktigt, det gör sjukt ont vid varje tryck vid revbenen. Han säger åt mig att ta ett djupt andetag och knäppa händerna bakom nacken, lyfter tag i mig och säger åt mig att blåsa ut luften. Knak! Samma sak fast nu med händerna knäppta framför bröstkorgen, han lyfter upp mig igen och det knakar till ordentligt. Efter han satt ner mig igen känns det helt annorlunda i axlarna, de känns så LÄTTA. Och hela "behandlingen" tog bara dryga halvminuten. Helt otroligt!! Så otroligt snäll och trevlig kille, helt gratis ställer han upp och knäcker ryggen samt ger en föreläsning om hur nerverna i ryggen fungerar och även specifika tips att tänka på när jag styrketränar. Därför förtjänar han att bli utnämnd till dagens hjälte! :) 

Glad och lätt går jag hemåt, tar en dusch, pratar lite med M och A (inte samtidigt). Och nu funderar jag på om det inte blivit dags att lägga sig. Max har redan lagt sig, sötnöten :) 

 God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0