Norrköping

I halvgrått väder dock, men vad gör det när sällskapet är det viktigaste? Jag har så mycket intryck att smälta, så många tankar som jag bara vill skriva ner i dikter men inga ord kan riktigt förklara hur det är. Inte idag åtminstone.

Ankomst till björkarnas stad om ungefär 2 timmar. Då har jag varit på väg i nästan 12 timmar.


Och Winnerbäck får nog ge mig orden ikväll:
"i Dionysos dissonans
en sekund var klarsynt och förstod att jag var en av tusen dårar
som hoppas harmoni och tolerans
men letar så febrilt i älvors dans
så jag gick hem så konsekvent till mig och mina instrument
och sagan fick det slut den skulle ha
men det var sommar då och natten blev ju bra så det var vackert
men det såg jag först idag
och när jag vandrar ut ikväll till Dionysos vinkapell och ser satyrer höja glas
och älvor dansa i extas
jag vinglar sakta ner till ån och sänder hälsning därifrån till en drottning under månen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0