Sommar i Linköping

Ja, snart har jag varit här i en vecka. Har en alldeles fantastisk vistelse och fascineras över hur vacker den här staden faktiskt är.  Det har varit riktigt sommarväder med 25 grader i solen, så man fått gå omkring i linne och kjol. Det var mycket välbehövligt för en glåmig tornedalska, har faktiskt blivit rätt solbränd.

I går fyllde jag år. Herregud, redan 23 år (!). Vart tar tiden vägen egentligen? Min fina F bakade en god kladdkaka och så såg vi Never been kissed. Michael Vartan alltså, vackrare karl får man då leta efter. Dock infann sig en besvikelse över Umeå-vänner som tycks ha glömt bort min födelsedag :/

Åh, jag längtar verkligen till sommaren! Göteborg i slutet av juni, då får jag träffa A från Norrköping förhoppningsvis. Och syster och se staden vid havet. Jag tror jag börjar tröttna på Norrland. Linköping lockar mig med sin charm. Det är ett val jag förr eller senare måste ta ställning till, att överge Umeå till förmån för Linköping. Logoped eler psykolog - båda yrkena är intressanta.

Inväntar F som är på kursintroduktion. Då ska vi förhoppningsvis äta lunch här i Key-huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0