en söndag.

klockan är halv tre och jag har hunnit tvätta och städa lite här hemma. har massvis med plugg att göra så ska åka ner på stan och göra bort lite ärenden, sedan sätta mig och läsa de där artiklarna. svårt att finna motivation till att göra kompletteringsuppgift när familjeterapin är så mycket mer intressant! vi har alltså börjat med det förra veckan, då vi hade psykologen och psykoterapeuten matz sparrman som föreläsare. underbart med en kliniker som lärare, det blir mycket mer återkoppling till "verkligheten". teori kan aldrig ersätta praktik, vilket en del universitetsrävar verkar ha glömt bort. nåja, inväntar ivrigt kurslitteratur. bokus är segare än segast :( 

lugn helg, bangade fest till förmån för filmkväll med E: "se upp för dårarna" som gjorde mig positivt överraskad och lämnade mig med en feel-good känsla. ikväll tror jag att jag ska se någon annan lättsam film. det är tillräckligt med det djupa och sorgliga i tillvaron, så filmerna får vara av det mer ytliga slaget.

nåväl, på med solglasögonen och ner till bussen.

dagens låt: du gamla fria nord med lars winnerbäck. som en lugnande, mildrande salva mot såren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0