2010 - året som gått

Snor dessa bra och relevanta frågor av Lotta (http://barsk.blogspot.com ) och hoppas att hon är okej med det :)


Har du gjort någonting i år som du inte gjort förut?
Besökt lite platser jag inte varit på förut. Fixat ett nytt jobb på socialpsykiatrin, där jag trivs otroligt bra :)


Vad har påverkat dig positivt/negativt? 
Jag tycker att jag har utvecklats som människa, lärt mig acceptera mina egna svagheter mer och mer, blivit mer lyhörd för kroppens signaler när jag stressar för mycket bland annat. Jag har hållit igång träning kontinuerligt på IKSU, vilket har känts skönt och gett mig den rutin min kropp (och framförallt själ) så väl behöver. Fina vänner som funnits där när det varit jobbigt, stöttat, peppat och tröstat. Ingen nämnd, ingen glömd men jag är lyckligt lottad som har så fina vänner. Julen med familjen var fin och mysig, har världens bästa familj.

Negativt har varit att jag inte ägnat studierna riktigt den tid som krävs, men ska försöka bättra mig på den punkten. Har fortfarande alldeles för höga krav på mig själv och känner ansvar över sådant jag inte kan påverka, andras reaktioner exempelvis.


Hade du några nyårslöften? Höll du dem? 
Njae.. det är väl att försöka med sockerstopp igen. Tråkigt, men peppande samtidigt :)


Någonting/någon du saknar 2010 och vill ha 2011? 
Jag saknar vänner som inte bor i samma stad, Fanny speciellt som bor i Linköping. Vill hälsa på henne nu i januari/februari. Speciellt nu när hon och Niklas fått en liten Axel :)


Det bästa du har gjort i år? 
Gjort och gjort, men jo.. jag tackar min lyckliga stjärna att jag är medlem på helgon.se ;)


Ditt största misstag? 
Att axla alldeles för stort ansvar i relationer, man kan bara göra så gott man kan och man måste låta den andra personen ha sina reaktioner och stå ut med det även om det är jobbigt. Att stanna kvar för länge i en relation som inte är bra.


Hur har du firat jul i år? 
Hemma i Övertorneå med familjen.


Vilka datum från 2010 kommer du alltid att minnas? 
5:e december - jag fick ett meddelande på helgon från H. 
14:e december - hälsade på hos ovan nämnda. 
22:a december - jag och H blev tillsammans.


Låtar som alltid kommer påminna dig om 2010?
Oj, finns för många.. men på senare tid är Interpol - Lights väldigt förknippad med kärleken.


Vad önskar du att du hade gjort mer? 
Lyssnat på mig själv. Sagt nej. Försökt varva ner oftare.


Vad önskar du att du hade gjort mindre? 
Förlorat mig i grubblerier.


Vad är det pinsammaste du gjort i år? 
Minns inte om jag gjort något som var speciellt pinsamt, faktiskt.


Blev du kär under 2010? 
Ja. Blixtrande kär i finaste H.


Har du legat på sjukhus under 2010? 
Nej.


Skadat dig eller varit allvarligt sjuk? 
Nej.


Vad gjorde du på din födelsedag 2010? 
Jag gjorde yrkespraktiken på Barn och ungdomsmottagningen i Kalix, så jag jobbade den dagen.


Vem fick dig att må bra? 
Många. Vänner och pojkvän på senare tid.


Har du flyttat under 2010? 
Nej. Har flyttat 5 ggr under min Umeåtid hittills, så nu får det räcka.


Har du varit full 2010?
Jo, ett par gånger. Trevlig middag plus vinkväll med goda vänner för några månader sedan var en höjdpunkt.


Har du varit gladare eller ledsnare i år jämfört med förra året?
Överlag gladare :)


Vad ser du fram emot 2011?

Åh, massvis! Termin 8 på psykologprogrammet (nu är det inte speciellt länge kvar till examen). Allt jag vill uppleva tillsammans med H. Sommaren med sommarjobb, förhoppningsvis en hel del ledighet också. Eventuell London-resa framåt våren.

 

-*-

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0