Fredagsmys

Yes. Vaknade vid tiotiden, mailade in min populärvetenskapliga artikel som var en reflektion kring novellfilmen Höstmannen som är inspelad i Övertorneå och hur synen på psykologer är i Tornedalen. Vet inte alls om den ens kan klassas som populärvetenskaplig, men den duger väl för en publicering i NSD åtminstone :P Det är mitt försvar om den får kritik för att vara för "lättskriven". I NSD och Haparandabladet är det minst sagt låg klass på skribenternas artiklar. Tyck ja då (västerbottniskt inlandsuttal).

Här i Hissjö har solen visat sig idag och det var ju förstås tvunget att ge sig ut på en motionsrunda. Skönt att vårvintern börjar infinna sig. Ljuset gör en piggare.


(Bild från dagens promenad)


I kväll ska jag inte göra många knop. A är långledig så vi ska ägna kvällen åt att se film och bara mysa. I morgon ska jag dock på fest. Tänka sig, kan inte ens minnas sist jag var på party! Nå, ska ut med Emma och förfesten blir hos henne innan vi drar till Läkarvillan för att gå på eftersläppet av "Spiritum Spiritus" som är en sittning för läkar-och psykologstudenter. Knyta kontakter och skapa en brygga mellan våra program. En god idé enligt mig. Hoppas på att få röja rejält på dansgolvet och svepa en och annan drink ;) På söndag ska jag ev. till Tavelsjö och hälsa på M, hon är kattvakt där. Mys med kissarna Tusse och Einar kan inte bli fel :)

Nej, åter till soffläge.

Trevlig helg på er få som läser min blogg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0