This ain't a love song, this is goodbye

Helg på landet med hästar och regn, ack så vanvettigt mycket regn så man blir alldeles leds. Hästar att klappa är dock en humörhöjare av stort mått. Bra helg, trots regn med andra ord.

På onsdag börjar jobbet på linje 100 igen. Jag kommer knappt ihåg hur man använder biljettmaskinen, men det brukar ge sig ändå. Det mesta brukar lösa sig om man har ett vänligt leende och ett "jag har inte jobbat här så länge, så jag har inte riktigt koll på hur allt funkar" med sig.

Det känns som att jag inte har något vettigt att komma med alls. Den där blödande, påträngande lusten att skriva är fortfarande på rymmen. Kanske återkommer den, kanske inte. Till kursen i kreativt skrivande som börjar i mitten av juli skulle det vara önskvärt att den återvänt. Jag tänker ofta att riktigt bra texter handlar om det extravaganta, det speciella i tillvaron men kanske är det just vardagen man egentligen borde använda som inspirationskälla? Och göra det på ett ärligt, personligt sätt.

Nej. Jag ska cykla till Iksu och träna ett pass på gymmet, till tonerna av Scouting for girls - This ain't a love song.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0