ser ljuset i tunneln

dvs, jag har bara ett par pass kvar på jobbet innan det blir välförtjänt semester. i september drar skolan igång igen, sista året på psykologprogrammet (!). känns smått galet. innan dess ska vi förhoppningsvis hinna en sväng hem till tornedalen och sedan blir det stockholm och popaganda helgen 26-28 aug. underbart!

helgen ägnades åt vinkväll samt en snabb utgång på o´learys. mycket trevlig kväll som avslutades med ett besök på max, precis som sig bör när man varit på krogen. söndagen gick i seghetens tecken, men självförvållad huvudvärk ska man inte klaga på :)
vår lilla ezio har blivit lite förkyld. som den hönsmatte jag är (och för det faktum att förkylning hos kaniner väldigt lätt kan övergå i lunginflammation) fick jag smått panik, ringde veterinärjouren i vännäs (varför i h-vete har man ingen jour i umeå? alla har faktiskt inte bil! ). den tyska veterinären gav rådet att ge kanino en typ av ångbad med koksaltlösning, vilket jag gjorde två ggr och det verkade bli bättre med snuvan. han tycks må bra annars, äter hö och även lite pellets, inte riktigt i normala mängder men ändå. samt att han dricker vatten. så länge kaniner äter och dricker och inte verkar slöa så är det ingen fara, sa djursjukvårdaren på vet.stationen i vännäs när jag ringde dit i morse. vakade halva natten över min kanino, man blir ju så orolig när ens kelgris inte är helt frisk. nu håller vi tummarna för att han ska bli helt bra och det snart! 


nu blir det ännu ett avsnitt av "cityakuten", säsong 1. 





bild från i lördags, anna tog fotot.

Kommentarer
Postat av: Henke

Min vackra älskling! <3

2011-08-01 @ 16:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0