Dagen går i irritationens tecken

Denna tisdag är fröken Fors inte på sitt vanliga (hmm) solskenshumör. Listar här de 5 bidragande orsakerna: 

1. Jag missade ETT obligatoriskt handledningstillfälle förra veckan då jag låg hemma i hög feber och snorade. Inte tipptopp att bege sig iväg till skolan med andra ord. Idag hade jag handledning igen och då delar handledaren ut en KOMPLETTERINGSUPPGIFT för att jag varit frånvarande. Höll på att förlora talförmågan men fann mig snabbt och tog emot papperet där jag bland annat läser följande: 

När en studentterapeut är frånvarande från den obligatoriska handledningen oavsett skäl så skall studenten skriva ett PM med reflektioner över det som hänt utifrån ramarna. Som vägledning för denna kompletteringsuppgift ska den studerande reflektera utifrån följande aspekter: 

1. Hur blir det för verksamheten, dvs. klientsamtal en gång i veckan? 

(---)
b). Hur blir det för de medhandledda och för handledningen? 
c). Hur ska den enskilde studenten kunna "reparera" sin frånvaro? 

Alltså, vilken jävla smörja! Jag förstår ju naturligtvis att det inte är bra att man är borta, men man kan ju för tusan inte rå för att råkar bli sjuk. Ansvarig lärare är en närvaro-Hitler och totalt osympatisk norrbottning (tyvärr kommer han från vackra Luleå, blä!) vilket bidrar till min irritation. Han kan som inte förstå att man ibland inte har något annat val än att vara borta. Fattar ju inte den sista frågan ens, vadå reparera? Jävla skitskalle är han. 


2. Att jag missade tentan pga influensan och nu måste plugga till den samtidigt som jag har påbörjat en ny kurs i neuropsykologisk testning med massa hemska grupparbeten. Stresspsykos!


3. Att jag äter onyttigt på veckorna. Jag måste börja träna igen så fort jag blivit helt frisk.


4. Att rostbrödet, pålägget och smöret tog slut idag och det känns överjävligt jobbigt att behöva gå till affären.


5. Att jag blir svettig så fort jag ska promenera, även om jag går i lugn takt.
Ja, det var de fem sakerna som stör mig mest just nu. Vad trist att vara på så kasst humör, men förhoppningsvis blir det bättre snart. Ska färga håret ikväll iaf, lite roligt får man ha iaf ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0