2/10 - 11

Börjar äntligen piggna till. Hela helgen har jag legat sjuk i feber, förkylning och illamående. Helgen kunde med andra ord ha varit bättre, men å andra sidan är det tur i oturen att jag blev sjuk nu istället för nästa helg. På fredag kommer Eva med vår finaste cavalierkille! Känns väldigt spännande! Vi måste bara köpa allt som ska finnas på plats innan han anländer, men det hinner vi med. 

Livet innehåller både glädje och sorg just nu. I förra veckan fick jag ett mycket tråkigt besked. Min fina morbror hade hastigt gått bort. Han har lämnat oss i stor sorg och saknad. Vila i Frid morbror Erkki. Det känns väldigt konstigt och sorgligt, och man slås av att det enda som är säkert här i livet är döden. Och den blir väldigt närvarande när någon man tycker om går bort. Men jag hoppas att han har det bra, vart han än är. Och jag önskar så att jag kunde närvara på begravningen men jag kan inte ta mig upp den helgen då Robin kommer. Hur jag än gör blir det inte bra, och det var ett väldigt svårt beslut men jag ska vara närvarande i tanken, i känslan under hela lördagen. Det tror jag att han känner och vet. Och jag ska tänka på er allihop i den svåra stund som vi nu delar, alla vi som kände honom.
Jag minns inte riktigt vad mer jag skulle skriva, det kändes plötsligt så.. betydelselöst.
-*-


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad fint Du skriver om morbror Erkki. Det känns att han är med oss trots att vi inte ser honom.

2011-10-03 @ 10:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0