Te och scones

Mmm. Riktigt gott såhär en lördagkväll. Min helg är som ni märker, väldigt lugn. Var på stan idag och kollade lite saker, men det var så himla mycket folk så jag blev alldeles stressad. Stan på lördagar är inte att rekommendera för den som inte vill trängas.

Max har precis ätit kvällsmat (en halv morot) och ligger nu och vilar. Söta troll!

Igår var jag på Iksu för första gången på länge, det var skönt men kände att jag inte är i form alls. Man tappar mycket på någon vecka. Hade tänkt träna i morgon men får se om jag hinner innan jobbet kl 14. Vore skönt att sova ut ordentligt också. Av någon outgrundlig anledning vaknar jag av mig själv (eller möjligtvis av Max som rumstrerar om i buren) kl 7.30. Inte så kul på en lördag eller söndag. Ja, i morgon är det alltså jobb åt Veolia transport. Det lär ju vara etremt mycket resenärer med tanke på att det är söndag och dessutom löningshelg. Nåja, det går nog bra. Vi lastar linje 100 full, sen drar vi så får förstärkningsbussarna ta resten. Det brukar lösa sig.

Känns tomt här i Umeå nu... fy för jobb och skola som stjäl tid. Skulle hellre vara i Skellefteå... Nåå, sånt är livet!

Nu ska jag fortsätta äta mina nybakade scones och vänta på samtal från F.

Hoppas ni har en trevlig helg allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0