Snart en veckas influensa + halsont

Fy sjutton alltså. Insjuknade på fredag eftermiddag i hög feber plus en förhatlig värk i kroppen. Influensa, som jag alltid brukar få varje år. Nåväl, sen gick halsen sönder totalt och det gjorde extremt ont att svälja till och med vatten. Vårdcentralen i tisdags, proverna visade inte på streptokocker (dvs. halsfluss). Med andra ord virus = egenvård. Blää! Så jag fortsatte äta Mucoangin, ta smärtstillande och dricka varmt. Vissa perioder kändes det som att jag ville skära bort hela halsen.
Idag är det åtminstone bättre och det gör inte alls lika ont i halsen längre. Men förkyld är jag och matt i kroppen. Ska inte skriva tentan i morgon bitti heller, satsar på att göra den i februari istället.
Tack till min älskling som bistått mig med halstabletter, alvedon, nässpray och glass (och sitt fina sällskap). Det är kärlek, det :)
-*-

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!

Jag tänkte precis messa dig och skriva att du måste bryta sockerförbudet och äta glass när man har så ont i halsen, när jag såg att du redan gjort det. =) Huj vad jag tycker synd om dig. Krya på dig vännen och ät så mycket glass du orkar. Jag bröt också det igår. Jag o Emma var i Ylitornio och handlade gardiner och tog en fika. Kram!

2011-01-13 @ 18:21:41
Postat av: Lollo

Åh tack vännen :) ja, jag har inte varit alltför duktig med sockerförbudet. Har blivit en hel del glass och också lite chips. Men till veckan, då jäklar :) Om jag är frisk förstås. Vilket jäkla helvete det här med att vara så sjuk. Hoppas ni klarat er från influensa.



Kram!!

2011-01-13 @ 22:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0