Milk and toast and honey, ain't it funny..

Tidig morgon och tvättstuga till kl 10. Sen SLU för att gå igenom förberedelser inför morgondagen då vi ska träffa våra grupper för första gången. Jag orkar inte ens vara nervös inför det, finns så mycket annat som ockuperar mitt sinne. Bland annat att Maxens tänder återigen är för långa, eller rättare sagt så kommer vi inte åt att klippa två av dem, för han vill inte vara still. Ett besök hos veterinär Therese blir nog nödvändigt innan vi åker norrut på onsdag, men man kommer ju för tusan aldrig fram där. Tutar upptaget precis hela tiden. Svårt att koncentrera sig när Max inte mår riktigt bra..

En positiv sak är att jag ska och titta på en lägenhet på Nydalahöjd idag. Det är en etta på 43 m2 med sovalkov och balkong i västerläge, ligger på fjärde våningen. Är den fräsch då tar jag den. Skulle vara så skönt att få mer plats, som sagt. Spännande!

Norrut på onsdag, direkt efter handledning med psykoterapeuten. Eftersom jag jobbar ombord på de blå bussarna gissar jag att det lär vara en hel del folk som ska åka då, men det kan inte hjälpas. Ogillar att trängas på bussar, är ju van att få ett säte för mig själv. Ska i alla fall bli skönt att komma hem till Tornedalen, till umgänge med familj och vänner, träffa lillvovven, se hur Max busar omkring med henne, äta mammas goda mat, massa godis, en och annan långpromenad samt Twin Peaks - Fire walk with me med syster min. Åh, jag vill åka nu!

Nej, ska duscha och göra mig i ordning innan jag hämtar upp tvätten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0