Korta reflektioner

En tid har förflutit sen jag sist skrev. Är det bara jag som blir äldre eller går inte tiden väldigt fort nuförtiden? Veckorna flyter på med intensiva dagar i skolan. Jag säger bara: grupprocess alltså. Puh.

Dagens lärdom får bli att vi inte alltid kan förstå varandra och vad vi menar. Även om jag på ett intellektuellt plan visste det så blir det ändå annorlunda när man konkret ställs inför det. Bara det är en insikt.

Och jag håller tummarna för att min lilla söt-Maxi ska få finnas kvar i livet. Än är alla alternativ inte undersökta ordentligt, och tills jag gjort det så finns det hopp kvar. Även om tankarna allt som oftast upptas av just beslutet som jag för eller senare måste fatta. Det är lätt att glömma nuet då. Nuet med den sötaste, finaste och mest nyfikna kaninfluff man kan tänka sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0