Brrap brrap på Aschanska villan

mmm, det blev det igår minsann. jag och B satt hos mig och drack vin, sedan gick vi till stan. intressant kväll sammanfattar nog mina tankar rätt bra. efterfesten blev på lilljansberget, trevligt med psykologer från termin 3 och 5 plus white russian. idag är det dock blykeps modell tyngre - knäckebröd och JOKK svart vinbärsdryck kanske botar den.

jag skulle egentligen ha strukturerat upp dagen betydligt mer med plugg och sådant. passande nog sänds de fem första avsnitten av "In treatment" i repris idag med start kl 14.35. för er som inte sett den kan jag verkligen rekommendera den! i korthet handlar den om psykoterapeuten Paul som behandlar sina patienter med stort kunnande. varje avsnitt är en session med någon av patienterna. helt klart sevärd, speciellt för en psykologstudent.

igår läste jag lite om lösningsfokuserad terapi och tanken är att jag ska fortsätta läsa om det idag. föreläsning i morgon om nämnda terapiform. väldigt intressant ska tilläggas.

nej, nu ska jag försöka resa mig ur stolen utan att det känns som att huvudet trillar av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0