En ny skön värld

Jag ska sluta se på TV
Jag ska se efter om jag kan
För jag har svårt att se nåt nöje
I att man slår hjäl varann

Jag ska inte längre lyssna
På dom som bor här ovanför
Det dom säger till varandra
Är nåt jag hoppas att vi aldrig gör

Vi bygger en ny skön värld
Vi bygger en ny skön värld

Jag ska inte tänka efter
På allt de sjuka som vi gör
Det är en galen tid vi lever i
Det var nog ännu värre förr


"Vi bygger en ny skön värld Vi bygger en ny skön värld Fastän allting rasar kring oss Så tror jag ändå det kan gå Det är nåt underbart genetiskt Som fungerar då och då Vi har dansat och marscherat Vi har skövlat och planterat Vi har älskat och torterat Det är nåt som människor gör Vi bygger en ny skön värld Vi bygger en ny skön värld Fastän allting rasar kring oss Tror jag ändå vi har tur Det borde finnas flera av oss Som har det som vi har det nu"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0