HARKA frá Blöndous

Ja. Idag har jag varit och provridit en islandshäst som jag troligtvis kommer att få bli medryttare på. Harka heter hon och är ett underbart svartsilverskäck-sto. Provade henne i skritt, trav, tölt och galopp. Galoppen gick det sisådär med, tydligen är det knepigt för islänningar att galoppera på bana då de blir lite ostadiga i sin rytm och gärna vill dra inåt banans mitt. Sandra sa att det brukar gå bättre när man rider i skogen. Förhoppningsvis får jag prova att rida ut henne i skogen i veckan, innan jag och A åker söderut.

Så här ser hon ut:








Som sagt, helt underbart att få rida igen! Ska prova det här med medrytteri ett tag, så får man se om det passar en eller om ridskola funkar bättre. Vill gärna gå kurser för instruktör också, det är alltid nyttigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0