Alla dessa glasögon

Idag var jag hos optikern. Mina glasögon har gjort sitt och nu är det dags att välja nya. Alltid lika svårt! Jag vill ju ha lite större bågar, typ sekreterar-stil men de kan inte vara för stora eftersom glasen då blir väldigt tjocka. Lånade med tre par hem så kan jag prova i lugn och ro. Jag gillar de svarta handgjorda bågarna allra bäst.


1. Handgjorda, svarta sekreterarbågar från Tyskland.





2. Svarta bågar med vita och gröna detaljer från Paul Frank





3. Olivgröna bågar från Henri Lloyd. Matchar hår och ögon men
annars har jag inte riktigt fastnat för dem...





Jaha, den lilla trogna skara läsare jag har. Vilka ska jag välja? Eller ska jag välja någon av dessa eller fortsätta
leta vidare?


Kommentarer
Postat av: Mamma

De är ganska lika i formen, men jag skulle välja den översta bilden (tyska handgjorda). De andra verkar lite större vilket kanske inte blir helt lyckat när linserna skall på plats. Det är jättesvårt att bestämma sig. Ibland kan det vara bra att kolla flera gånger t o m i samma butik. Det viktiga är att du själv känner att brillorna känns bra (sitter bra på näsan osv) Lycka till!

2010-11-03 @ 15:00:47
Postat av: Fanny

Alla är fina, men jag röstar på nummer 1.

2010-11-03 @ 16:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0