Ishalka

Kom hem till Umeå i måndags kväll och vad möts man av? Jo äckel-halka och enorm blåst kryddat med regn. Fy säger jag! Kusten är trist på så vis att det gärna vill bli halt. I Jämtland där vi spenderade julen var det massvis med snö och några minusgrader. Vi tog en härlig morgonpromenad upp till Risselås. Det var helt underbart vackert med solen som just rest sig över horisonten och så knastrar det så härligt under skorna då man går. Jag är en obotlig norrlänning, skulle nog aldrig trivas söderut någon längre period. 

Åkte hem lite tidigare än H eftersom jag har en del plugg att fixa plus en grej i skolan redan nästa vecka. Kändes lite trist men jag kan inte koppla av om jag vet att jag har saker att göra. Robin följde såklart med matte och bussresan gick jättebra. Han är så duktig! 

De här dagarna har jag ägnat åt att läsa artiklar inför examensarbetet som ska skrivas nästa termin. Har även en del att förbereda i barn-och ungdomskursen. H kommer hem ikväll så jag och Robin ska möta honom vid IKSU om han inte tar taxi. Jag har även varit på promenader med lillen, försöker träna på att han inte ska dra i kopplet men det går sådär. Men överlag sköter han sig bra, han är ju fortfarande ung. 

Mysigt att H kommer hem ikväll, har saknat honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0