Prioriteringar och varför det är stressande

Jag har ju en tendens att vilja hinna med allting men märker att jag inte mår bra av det. Som att åka till Tornedalen krockar med valpkursen och att vi missat ett tillfälle redan pga av att vi var förkylda. Valpkursen är ju sjukt viktig men det är det att åka hem också, jag kommer inte att åka hem ens över jul så det känns himla viktigt att fara hem. Men det är just det där med att prioritera vad som är viktigast och vad man för tillfället allra helst vill som är upphov till så mycket stresskänslor. Att missa två tillfällen på valpkursen gör mig ju inte till en dålig hundägare men mina automatiska negativa tankar (för att använda ett KBT-uttryck) är just: "Du är en jättedålig hundägare, du tänker inte på vad som är bäst för din hund" etc. Och att bryta sådana tankar är inte lätt, men det går. Det tar säkert lång tid och är en process men det går ju.. Ett steg i rätt riktning är väl att ha börjat stanna upp och fundera över vad som händer egentligen.


I dag är jag lite krasslig i form av att huvudvärk och magont. Kände det redan igår på jobbet och tänker kurera mig hela dagen för att kunna fara hem i morgon. Ser framemot några dagar i stillhet, med hundar och mycket tid utomhus (om vädret tillåter). Bada bastu, äta gott och bara umgås med familjen känns väldigt välbehövligt just nu.




Världens finaste Robin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0