5/10 - 2011: Nedräkning pågår!

Onsdag idag och jag är fortfarande krasslig. Bestämde mig för att stanna hemma en dag extra och vila och det tror jag att jag vinner på i längden. Idag hade skolan bestått av träff med gruppen och sedan handledning. Inte så mycket som jag missar, ändå. Sedan är det ju inte så trevligt för mina klasskompisar att sitta i samma rum som en som snörvlar och hostar hela tiden.. Nå, nog om det.
Rubriken syftar såklart på lille Robins ankomst till oss nu på fredag. Två dagar kvar! Vi har införskaffat det mesta till honom men det är en del saker kvar som jag får fixa på stan i morgon om jag blivit friskare. Betalningen är klar och ikväll ska uppfödaren ringa oss för att bestämma tid på fredag osv. Spännande!! 

Igår var målaren och tapetserade om vårt sovrum. Vi hade ju hemska gula tapeter där innan och det blev verkligen skillnad nu med vita, rummet känns mycket fräschare. De skiftar en aning mot ljusgrått men jag tycker det blir en snygg kontrast eftersom vi har vita gardiner, vit säng och vit hylla. Längtar tills vi får sätta upp tavelhylla och tavlor, men vi måste vänta tills typ i morgon för att tapterna ska hinna torka ordentligt. Även köket och hallen fick sig nya tapeter, men kulören är densamma så det blev inte så stor skillnad. Skönt dock att få bort alla fettfläckarna som fanns där innan. 



Sovrummet. Suddig bild men man ser i alla fall lite hur färgen blev. 



Jag ska ägna dagen åt att ta det lugnt samt transkribera min intervju om jag orkar. Man borde ju handla mat också, så får nog bli en sväng till Mariehem senare. 

Avslutningsvis bjuder jag på en bild av Ezio, han ser så cool och obrydd ut (vilket han också är) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0