Dagen D

Eller egentligen skulle man kunna säga dagen R. R som i Robin Hood. För det heter den lilla, lilla valpen med de mest underbara ögonen. Jag är helt såld! Han flyttar till oss om ca 2 veckor. När man väl sitter där hos uppfödaren och får hålla den valp som ska bli ens nya familjemedlem är det plötsligt tomt i skallen. Tidigare hade man tusen frågor att ställa och när man väl sitter där minns man dem inte. Men efter att vi fikat så ställde vi en del frågor och det kändes som att vi ändå kom ihåg det viktigaste :) Robin var så söt där han satt i valplådan. När vi kom dit så kom han fram till oss, sträckte upp sina små tassar och tittade på oss. Hjärtat smälte på både mig och H.
Om två veckor flyttar han äntligen hem till oss. Innan dess är det en hel del saker som behöver införskaffas så det ska vi ta och fixa med i veckan.
Här är några bilder: 


Nyvaken Robin.
Så skönt att sova.
"Hej, äre mig ni tittar på?"
Funderar
Man blir fort trött när man bara är en liten valp.
Med kullsyskonen.
Så söta! 

Hoppas veckorna går fort nu så att vi äntligen får hem honom :)

Kommentarer
Postat av: Linn

Men åh vilken underbar liten en! Jag kan verkligen tänka mig vilken förväntan ni måste känna nu, känner mig rätt avis men längtar efter att få komma och hälsa på :)

2011-09-25 @ 19:32:54
Postat av: Laura

Ja det känns verkligen spännande och svårt att koncentrera sig på något annat än just honom :) Du är mycket välkommen att hälsa på! Tack för igår förresten, det var himla trevligt :)

2011-09-25 @ 22:07:28
Postat av: mamma

Oj vad söt han är!

2011-09-26 @ 08:45:15
Postat av: Anonym

Det kan jag helt klart förstå! Jag har börjat googla på olika vovvar, inte blir man mindre sugen precis då ;) Tack själv, det får vi göra om snart igen! :)

2011-09-26 @ 13:05:18
Postat av: Linnéa

Hej!! Men åååh vad rooligt med en cavaliervalp! Absolut det bästa valet du hade kunnat göra :) Vilken kennel kommer han ifrån?



Jag har ju precis flyttat hit till Umeå. Just nu bor jag på en soffa hos en annan cavalierälskare och om en vecka får jag min egen lägenhet. Det är träffarna i forslunda som gäller, men både jag och min kompis har bil, så vi samåker gärna. Vi kan ju bara dela på bensinen!

Jag har bara hunnit vara med på en cavalierträff hitills, men det var jättekul att träffa andra hussar och mattar med sina hundar. Min hund är i alla fall så att hon inte gillar att leka med alla andra hundar, då cavvisar är ganska mjuka av sig och inte gillar när det blir för "tufft" i leken. Därför trivs de alltid så bra ihop :) Jag tycker absolut att du ska hänga med på dessa träffarna, det ska jag göra :)

Du får väl vänta tills din valp är 12 veckor och har fått alla vaccinationer, men sen är det bara att köra på!



Cavalierträffarna är varannan torsdag och ibland händer lite andra grejer också. Nu på onsdag ska vi t.ex. träna agillity. Signe tycker att det är sååå kul!



I.o.m. att jag flyttade hit så har jag ju lärt känna Frida som har en cavalier, och de trivs så himla bra ihop. Det är ju bara att du också hänger på någon gång och busar med vovvarna :)

2011-09-26 @ 21:30:59
URL: http://lejas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0